Week 4 - Reisverslag uit Perth, Australië van Emma Vlis - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Perth, Australië van Emma Vlis - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Emma van der Vlis

Blijf op de hoogte en volg Emma

31 Oktober 2012 | Australië, Perth

Hallo allemaal,

Hier weer een bericht vanuit het verre Perth!
Het is vandaag alweer een maand geleden dat ik op het vliegtuig stapte op weg naar mijn grote avontuur, de tijd gaat echt heel hard..
Het is hier op het moment van schrijven 22.12 uur, een woensdagavond dus.
Er is alweer zoveel gebeurd in de afgelopen twee weken, ik zal proberen alles in een chronologische volgorde te vertellen.
Vorige week, week 3, was het thema Repentance & Forgiveness (berouw & vergeving) en onze spreker was Pete Brownhill, de oprichter van de basis hier in Perth. Hij sprak over hoe de zonde in de wereld is gekomen, wat voor categorien zonden er bestaan, welke gevolgen zonde heeft, wat berouw inhoudt en hoe groot Gods genade en vergeving is voor ons. De memory verse voor deze week was: But if we walk in the light, as he is in the light, we have fellowship with one another, and the blood of Jesus, his Son, purifies us from all sin (1st John 1:7).
Vervolgens hadden we op vrijdag een Application day, dit houdt in dat we op die dag de dingen die we geleerd hebben zullen toepassen in ons dagelijks leven. We moesten voor deze dag twee lijsten maken en meenemen, eentje met al jouw zonden waar je vergeving voor wilt vragen en eentje met al de personen die jij wilt vergeven omdat ze tegen jou hebben gezondigd. Ten overstaan van de klas mocht je al jouw zonden belijden en de mensen vergeven die tegen jou gezondigd hebben, om vervolgens hardop tot God te bidden en jouw zonden ten overstaand van Hem te belijden en te vertellen wie jij vergeeft. Vervolgens bad Pete voor jou, daarna mijn smallgroup leader (haar naam is Erika) en daarna de hele klas. Het was een zware dag maar onze klas is hierdoor zo naar elkaar toegegroeid.. Het voelt al alsof ik een tweede familie heb.
Iedere vrijdagnacht heeft onze DTS de Prayerchain. Dit betekent wij aan de beurt zijn om te bidden voor onze basis, voor alle missies, voor alle scholen en voor alles wat met YWAM samenhangt. Deze Prayerchain loopt constant door en wij zijn aan de beurt van 00.00 uur tot en met 05.00 uur. Onze klas is opgedeeld in 5 groepen en iedere groep heeft een uur om te bidden. Ik ben ingedeeld in de groep om 01.00 uur 's nachts. Ik ga dan samen met twee andere meiden naar de achterkamer in ons huis en bid voor een uur, om vervolgens naar bed te gaan.
Afgelopen zaterdag zijn we naar het strand geweest, aangezien het 33 graden Celsius was en volop zon.. Het is alleen wel een beetje beangstigend om te horen dat je echt moet uitkijken voor haaien, want alleen afgelopen week al zijn er 27 haai-alarmen afgegeven..
Afgelopen maandag zijn we begonnen met week 4. Het thema van deze week is Intercession & Worship (Voorspraak en aanbidding) met de spreker Peter Warren. Hij is de oprichter van de YWAM basis in Denver, Colorado. De memory verse voor deze week is: Yet a time is coming and has now come when the true worshipers will worship the Father in the Spirit and in truth, for they are the kind of worshipers the Father seeks (John 4:23).
Hij heeft tot nu toe gesproken over de zin van het gebed, de verschillende vormen van gebed, hoe en in welke vorm je voorspraak (bidden voor anderen) kunt doen en wanneer en waar je kunt bidden.
Morgenavond hebben we weer het vak Evangelism, ik ben benieuwd wat we deze keer zullen gaan doen!
Vrijdag hebben we Canshaking-day, dit betekend dat wij met onze school naar het centrum van Perth gaan en gaan collecteren voor het ARMS (Australian Relief Mercy Services). ARMS is een initiatief van YWAM om mensen te vertellen over Jezus door onze daden. Dit betekent dat allerlei studenten mensen gaan helpen die hulp nodig hebben.
Met mij gaat alles goed, ik ben nu volledig gewend aan mijn nieuwe omgeving en heb het erg naar mijn zin hier. Ik word erg aan het denken gezet door alle leerstof die ik tot me moet nemen, soms heb ik het erg moeilijk met bepaalde dingen, maar ik merk dat mijn geloof hierdoor aan het groeien is. Met mijn Engels gaat het ook goed, ik begin zelfs al in het Engels te denken! Soms begin ik zelfs automatisch in het Engels te praten tegen een van de Nederlanders hier, levert altijd grappige momenten op!
Dit was het weer voor deze keer, ik zal proberen mijn update wekelijks te doen maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit zal gebeuren.
Ik sluit deze update af met de volgende Bijbeltekst:
But You, o Lord, are a shield for me, my glory and the One who lifts up my head (Psalm 3:3).

Heel veel lieve groetjes en Gods zegen!

  • 02 November 2012 - 20:04

    Laura:

    Lieve Emma!
    Heel leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je er zo veel leert!
    Een dikke knuffel, X Laura

  • 04 November 2012 - 14:14

    Els Sloots V.d. Velde:

    Beste Emma,

    Goed te horen dat je het naar je zin hebt en dat het je aan het denken zet. Sterkte met alles wat op je af komt en je soms niet weet hoe je erop moet reageren. Je bent nog maar aan het begin, als je wat verder bent komt ook dat vanzelf. Kijk niet alleen uit voor de haaien maar ook voor de zon!
    Als je hem nog tegen het lijf loopt.............doe hem de groeten.

    Groeten Els Sloots


  • 04 November 2012 - 16:16

    Ruth Van Der Vlis:

    Hallo Emma,

    Fijn te weten dat je het naar je zin hebt en groeit in je geloof.
    Het is intensief, dat weet ik van mijn broer Sam die ook een bijbelschool een paar jaar terug heeft gevolgd, weinig privacy, veel leerwerk, soms moeilijk, soms fijn.
    Ook het praten met nederlanders in het engels herken ik van de tijd van mijn ouders op het zendingsschip de Logos, dat deden zij toen ook zonder dat ze het in de gaten hadden, grappig!
    Gods zegen gewenst aan jou en je team!

    Hartelijke groeten,
    Ruth van der Vlis en gezin.

  • 05 November 2012 - 15:10

    Onno En José:

    Lieve Em

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat alles wat je hoort en meemaakt je zo aan het dienken zet.
    Bijzonder ook om te lezen hoe jullie geholpen worden om over jezelf na te denken en hoe God zou willen dat we omgaan met onze medemensen. We zijn heel benieuwd wat je uiteindelijke bestemming is voor de outreach en hoe je het evangeliseren in Perth zelf ervaart.
    Grappig ook wat je verteld over het zelfs al gaan denken in het engels want dat was ook al te lezen in je verslag en ik denk ook heel logisch als je de hele dag engels praat.
    Wij wensen jouw nog een hele fijne, leerzame tijd toe, kijk inderdaad uit voor de haaien en alle liefs toegewenst van ons.
    Onno en José

  • 21 November 2012 - 23:55

    Helene:

    even een krabbeltje naar ONNO en JOSE, zijn jullie de onno en jose die 20 jaar terug een paard gehad hebben in Rijnsburg bij de Driesprong?
    Ik probeer in contact te komen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Emma

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 9741

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 25 Maart 2013

YWAM Perth

Landen bezocht: