Week 7 - Reisverslag uit Perth, Australië van Emma Vlis - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Perth, Australië van Emma Vlis - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Emma van der Vlis

Blijf op de hoogte en volg Emma

25 November 2012 | Australië, Perth

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit Perth. Het is alweer veel te lang geleden dat ik een reisverslag heb geschreven en er is ondertussen een hoop gebeurd, dus ik zal mn best doen alles in een logische volgorde te vertellen..
Het is hier ondertussen al aardig aan het opwarmen, met temperaturen van gemiddeld 35 graden en volop zon overdag. De zomer hier is dus al echt begonnen!
Vorige week, week 6, was het thema Fear of the Lord(ontzag voor de HEER) en onze spreker was Shirley Brownhill, zij is de vrouw van Pete Brownhill en is onze basedirector. Zij sprak over onderwerpen als afhankelijk zijn van God, God's heiligheid, wijsheid, toewijding in onze relatie met God, angst voor andere mensen en onzekerheid en gehoorzaamheid aan God. De memory verse voor deze week was: And he said to the human race, "the fear of the Lord - that is wisdom, and to shun evil is understanding." (Job 28:28)
Vervolgens hadden we op vrijdag weer Applicationday, waarop we de kans kregen om belijdenis te doen van onze zonden en ons te bekeren met betrekking op angst voor mensen; het plaatsen van de mening van mensen boven de mening van God.
Dit was een zeer leerzame week voor mij; ik heb veel nieuwe inzichten gekregen in dit onderwerp.
Op zaterdag zijn we naar het strand geweest; het was een perfecte dag om naar het strand te gaan. Vervolgens zijn we 's avonds naar een voetbalwedstrijd gegaan. De voetbalclub hier in Perth draagt de naam Perth Glory en de league waarin ze spelen kun je vergelijken met de eredivisie. Voetbal is niet erg populair hier, de meest populaire sporten zijn Australian Football, Rugby en Cricket.
Op zondagochtend zijn we allemaal naar het huis van de jongens gegaan, om te ontbijten met zijn allen en de verjaardag te vieren van Nathan, een klasgenoot uit Northern Ireland. We hebben een echt Engels ontbijt gegeten, heerlijk! Vervolgens zijn we naar de kerk gegaan.
Vervolgens begonnen we op maandag met week 7. Het thema van deze was The father heart of God(vader hart van God) en de spreker was Dave Stephenson, de basedirector van de basis in Newcastle, Eastern Australia. Hij sprak over onderwerpen als God's onvoorwaardelijke, eeuwigdurende liefde voor mij, het omgaan met teleurstellingen en trauma's, het beeld dat ik heb van mijzelf en het beeld dat God heeft van mij, nederigheid en kwetsbaarheid, bekering en vergeving. De memory verse voor deze was: For you did not receive a spirit that makes you a slave again to fear, but you received the Spirit of sonship. And by him we cry, "Abba Father." The Spirit himself testifies with our spirit that we are God's children. (Romans 8:15-16)
Afgelopen maandagavond werd bekend gemaakt wie in welk Outreachteam zit; ik behoor tot het team dat 6 weken naar Cambodja gaat, 1 week Thailand en 4 weken China. Mijn leiders zijn Luke Jones (een van twee schoolleiders) en Erika Simpkins (een van de twee staffmembers). Het is nog niet helemaal zeker wat wij precies zullen gaan doen, het staat wel vast dat we mercy ministry zullen doen. Dit betekent dat we mensen echt gaan helpen en onze handen uit onze mouwen zullen steken. De kosten voor deze reis bedragen ongeveer 3500 Australische dollar (2837 Euro), het hangt er onder andere vanaf hoeveel korting we krijgen op onze vliegtickets. Met onze school zullen we een aantal fundrais-activiteiten gaan doen, zodra ik daar meer van weet zal ik dat jullie laten weten. Op 5 december moet ik mijn Outreach betalen, nu is het zo dat het op deze dag Sinterklaas is in Nederland; dus iedereen die nog op zoek is naar een Sinterklaaskado voor mij: geld is altijd welkom :)! Wanneer je inderdaad wat geld aan mij wilt doneren, kun je mij een mailtje sturen en zal ik je mijn gegevens toesturen.
Wij zullen hier ook Sinterklaas vieren met alle Nederlanders op de basis, alleen dan op 9 december; het duurt namelijk een paar dagen voordat Sinterklaas in Australie is. Ik kijk hier natuurlijk erg naar uit!
Alles gaat verder goed met mij, ik ben wonder boven wonder nog niet verbrand en met mijn Engels gaat het erg goed; ik denk zelfs al in het Engels. Excuses voor het geval ik taalfoutjes heb gemaakt; het is erg wennen om weer te schrijven in het Nederlands aangezien ik alles in het Engels doe. Ik heb het erg naar mijn zin hier en ben al veel gegroeid in mijn relatie met mijn hemelse Vader.
Ik sluit dit verslag af met de volgende Bijbeltekst: I can do all things through Christ who strengthens me. (Philippians 4:13)

Heel veel lieve groetjes, tot schrijfs en God's zegen!
Emma.

  • 25 November 2012 - 15:08

    Piet Krol:

    Lieve en flinke Emma,

    Fijn dat je weer een bericht hebt gerstuurd. En dat het goed met je gaat. Wat een innerlijke berrijking ontvang je! En dan de vooruitzichten van de outreach ...!
    Wil je je financiële gegevens doorsturen, zo precies mogelijk, dan kunnen we dat hier in Schiedam aan zoveel mogelijk mensen doorgeven. Om je te helpen en te bemoedigen. Want het is mooi en goed dat je dit doet. Misschien stimuleert het ook anderen ...

    Hartelijke groet,
    P. Krol.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Emma

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 9735

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 25 Maart 2013

YWAM Perth

Landen bezocht: